sobota, 19 grudnia 2015

Świąteczne wypieki-moje pierniczki

Hej
Ten wpis będzie nietypowy, ponieważ nie będzie dotyczył makijażu, tylko świątecznych smakołyków. Do Świat pozostało już kilka dni, więc wzięłam się za produkcję moich pierniczków. Robienie, zdobienie ich sprawia mi ogromną przyjemność.
 Mam dla Was sprawdzony przepis, może ktoś wypróbuje;)




Przepis na pierniczki

Składniki:

  • 500g mąki
  • 200g margaryny ( wyciągnąć wcześniej z lodówki, aby była miękka)
  • 150g cukru
  • 100g miodu
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika( można dać odrobinę, więcej jeśli, wolicie bardziej korzenny smak)

Sposób przygotowania:


Do dużego naczynia wsyp mąkę i połącz ją z margaryną. Następnie dodawaj pozostałe składniki.Wszystko razem wymieszaj i zagniataj  do uzyskania jednolitej masy. Ciasto może być klejące, więc przy wałkowaniu można dodać odrobinę mąki. Wałkuj na grubość 4 mm, ponieważ cieńsze bardziej się przypiekają i są twarde. Podsypując co jakiś czas niewielką ilością mąki.Wytnij różne formy, wzory. Ułóż na blasze, wyłożonej papierem do pieczenia, w niewielkiej odległości. Piecz w temperaturze 150ºC  przez 10 min. Czas pieczenia, zależy od wielkości pierniczków oraz piekarnika. Po tym czasie, wyjmij z piekarnika i pozostaw do wystygnięcia. Przechowuj w metalowych puszkach. Dekoruj dowolnie, ulubionymi dodatkami.
Ja ozdabiam robionym lukrem lub rozpuszczoną czekoladą. Jestem w trakcie produkcji. Mam sporo upieczonych, niektóre udekorowałam, a pozostałe ozdobię dopiero w Wigilię. 

Pierniczki z tego przepisu są bardzo miękkie i smaczne. Zachęcam do wypróbowania :D
Zrobione własnoręcznie mogą być fajnym upominkiem dla bliskich. Ja kupiłam już specjalne folie do zapakowania na prezent.


Tak się prezentują wykonane przeze mnie :









                                          

Dajcie znać w komentarzach, czy tego typu wpisy Wam się podobają i czy pierniczki z mojego przepisu się udały;) Jeśli chcecie podzielić się zdjęciami swoich wypieków, to możecie przesyłać je do mnie na adres e-mail: palola710@gmail.com lub na fb. Z przyjemnością obejrzę Wasze wypieki i pomysły dekoracyjne:)

#świątecznepierniczki#christmastime

Do następnego posta;)
Komentujcie, obserwujcie :*


2 komentarze: